Платні дороги в Україні: де можуть з'явитися і яка вартість проїзду
У Кабінеті міністрів України знову розглядають можливість будівництва в Україні платних доріг. Про це розповів заступник міністра розвитку громад і територій України Сергій Деркач, пише РrofВuild з посиланням на УНН. Наразі вивчають шість напрямків, де можуть збудувати такі магістралі у Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській та Полтавській областях. Представники влади та консультанти з ЄС вимірюють інтенсивність дорожнього руху на перспективних напрямках. Перші подібні траси можуть збудувати за кілька років.
Нагадаємо, що платні дороги є однією з умов євроінтеграції, тому обговорення цієї теми активізувалося після підписання Угоди про асоціацію з ЄС. Платні дороги є комерційними проєктами, які повинні бути рентабельними. Щоб інвестиції окупилися, необхідно, аби трафік на цих магістралях був інтенсивним - мінімум 18 000 авто на добу. Найперспективнішим для будівництва платної дороги вважається маршрут від пункту пропуску «Краковець» (на кордоні з Польщею) до Львова із можливим продовженням до міста Броди в Рівненській області. Також є плани збудувати платну магістраль від Києва до Білої Церкви (паралельно трасі Київ-Одеса).
У 2019 році було ініційоване дослідження доцільності будівництва платних доріг на ділянках Київ-Одеса, Львів-Стрий та Львів-Тернопіль.
Крім того, в різні роки називали такі потенційні напрямки будівництва платних трас: Київ - Житомир - Рівне; Бориспіль - Полтава; Харків - Дніпро - Запоріжжя; Херсон - Миколаїв; Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв; Ягодин - Ковель - Луцьк; Львів - Мукачево.
Платні дороги в Україні планують будувати на умовах концесії, тобто інвестор вкладатиме свої кошти в проєкт, а потім трасу передаватимуть йому в тимчасове користування і саме йому надходитимуть кошти, сплачені водіями за проїзд по магістралі. Тарифи за проїзд платними дорогами встановлюватиме не інвестор, а уряд.
Згідно закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо передавання повноважень з нормативного регулювання ціноутворення у галузі будівництва автомобільних доріг загального користування», Кабмін оголошує концесійний конкурс і визначає параметри дороги, її вартість та строк концесії. На початку 2022 року була озвучена цифра у 8 євроцентів за кілометр, що за нинішнім курсом НБУ становить приблизно 3,5 гривні. Платні траси не можуть повністю замінити безкоштовні дороги - законодавство це забороняє.
Залишайтеся в курсі важливих подій! Слідуйте за нами:
✅ у facebook (та запроси друзів!)
✅ у нашому Telegram-каналі
✅ в Instagram





