АМПУ закидають зрив домовленостей із міжнародним інвестором щодо Білгород-Дністровського порту

АМПУ закидають зрив домовленостей із міжнародним інвестором щодо Білгород-Дністровського порту

АМПУ закидають зрив домовленостей із міжнародним інвестором щодо Білгород-Дністровського порту. Перший заступник директора Білгород-Дністровського морського порту Ігор Білик виступив із критикою на адресу Адміністрації морських портів України (АМПУ), заявивши, що саме її дії призвели до зриву співпраці з міжнародним інвестором у межах приватизації підприємства. Про це він повідомив у Facebook, інформує Кут огляду.

 За його словами, йдеться про корпорацію ArcelorMittal — одного з найбільших іноземних інвесторів в Україні, яка керує 17 портовими терміналами у світі та мала намір взяти участь в аукціоні з приватизації ДП «Білгород-Дністровський МТП». Ще у 2022 році компанія завозила до порту продукцію та навіть зверталася до прем’єр-міністра України з проханням забезпечити суднозаходи та допустити її до участі у приватизації.

Для цього був підписаний меморандум між АМПУ, портом і логістичною компанією, за яким АМПУ брала на себе зобов’язання провести днопоглиблювальні роботи та підтримувати канал на визначених глибинах. Проте, як зазначає Білик, фактичний старт робіт відбувся лише у лютому 2023 року, що унеможливило своєчасний захід суден ArcelorMittal. У підсумку інвестор відмовився від участі в торгах, і жоден покупець не подав заявку на аукціон.

Крім того, після завершення робіт глибина каналу становила лише 2,4 м замість запланованих 3,6 м, що різко знизило ефективність порту та його інвестиційну привабливість. У свою чергу, АМПУ у відповідях на запити заявила, що виконала днопоглиблювальні роботи в обсязі 248 тис. м³, але гарантії досягнення глибини 4,2 м не надавалося.

Також адміністрація вказала на відсутність від порту й логістичної компанії технічних характеристик суден та договорів на вантажообробку. Ігор Білик наголосив, що історія з Білгород-Дністровським портом стала тривожним сигналом для потенційних інвесторів у портову галузь України та може поставити під сумнів успішність майбутніх концесій і приватизацій терміналів. На його думку, саме бездіяльність АМПУ зробила порт непривабливим і знизила його вартість на торгах.

Залишайтеся в курсі важливих подій! Слідуйте за нами:

✅ у facebook (та запроси друзів!)

✅ у нашому Telegram-каналі

✅ в Instagram