“Білгород-Дністровський морський порт” виходить на міжнародний рівень: підписано меморандум про співпрацю з портом Поті
Український приватний морський порт “Білгород-Дністровський” зробив значний крок у напрямку інтеграції до міжнародної логістичної системи — підписано меморандум про співпрацю з APM Terminals Poti, оператором найбільшого порту Грузії. Ця подія стала першою подібною ініціативою для українського порту, спрямованою на розвиток стратегічного транспортного маршруту — Транс-Каспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ), відомого також як “Середній коридор”.
Про це повідомляє видання AgroReview.
У межах досягнутих домовленостей сторони планують:
- запуск нового поромного маршруту між портами Білгород-Дністровський та Поті;
- створення автомобільно-залізничного поромного комплексу, який має стати одним із ключових об'єктів інфраструктури на “Середньому коридорі”.
Розробкою проєкту займається новий власник українського порту — компанія Top-Offer, яка враховує міжнародні логістичні стандарти та специфіку вантажопотоків, що проходитимуть через новий напрямок.
Основна мета меморандуму — залучення додаткового вантажопотоку до України через новий залізничний маршрут Bessarabia Route (Україна — Молдова — Румунія). Цей напрямок має стати альтернативною логістичною артерією у період, коли традиційні шляхи на півдні та сході країни обмежені через війну.
Очікується, що співпраця сприятиме:
- розширенню торговельних зв’язків між Україною та Грузією;
- зростанню економічної активності в регіоні Бессарабії;
- підвищенню привабливості України як транзитної держави на міжнародній логістичній мапі.
Наразі повне відновлення судноплавства з Білгород-Дністровського порту ускладнене через військові дії та замулення підхідних шляхів, що потребують розчищення та поглиблення.
Проте перспективи вражаючі — у післявоєнний період новий маршрут може стати ключовим елементом транзитної системи Чорноморського регіону, відкриваючи нові можливості для українських і грузинських вантажовідправників.
На тлі геополітичних викликів і обмеження традиційних маршрутів, ТМТМ або “Середній коридор” дедалі частіше розглядається як стратегічна альтернатива для транспортування вантажів між Європою та Азією в обхід росії.
Україна, за умов стабільного розвитку інфраструктури та безпеки судноплавства, має всі шанси стати невіддільною частиною цієї логістичної системи.
Слідуйте за нами:
✅ у facebook (та запроси друзів!)
✅ у нашому Telegram-каналі
✅ в Instagram





