“Білгород-Дністровський морський порт” виходить на міжнародний рівень: підписано меморандум про співпрацю з портом Поті

“Білгород-Дністровський морський порт” виходить на міжнародний рівень: підписано меморандум про співпрацю з портом Поті

Український приватний морський порт “Білгород-Дністровський” зробив значний крок у напрямку інтеграції до міжнародної логістичної системи — підписано меморандум про співпрацю з APM Terminals Poti, оператором найбільшого порту Грузії. Ця подія стала першою подібною ініціативою для українського порту, спрямованою на розвиток стратегічного транспортного маршруту — Транс-Каспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ), відомого також як “Середній коридор”.

Про це повідомляє видання AgroReview.

У межах досягнутих домовленостей сторони планують:

  • запуск нового поромного маршруту між портами Білгород-Дністровський та Поті;
  • створення автомобільно-залізничного поромного комплексу, який має стати одним із ключових об'єктів інфраструктури на “Середньому коридорі”.

Розробкою проєкту займається новий власник українського порту — компанія Top-Offer, яка враховує міжнародні логістичні стандарти та специфіку вантажопотоків, що проходитимуть через новий напрямок.

Основна мета меморандуму — залучення додаткового вантажопотоку до України через новий залізничний маршрут Bessarabia Route (Україна — Молдова — Румунія). Цей напрямок має стати альтернативною логістичною артерією у період, коли традиційні шляхи на півдні та сході країни обмежені через війну.

Очікується, що співпраця сприятиме:

  • розширенню торговельних зв’язків між Україною та Грузією;
  • зростанню економічної активності в регіоні Бессарабії;
  • підвищенню привабливості України як транзитної держави на міжнародній логістичній мапі.

Наразі повне відновлення судноплавства з Білгород-Дністровського порту ускладнене через військові дії та замулення підхідних шляхів, що потребують розчищення та поглиблення.

Проте перспективи вражаючі — у післявоєнний період новий маршрут може стати ключовим елементом транзитної системи Чорноморського регіону, відкриваючи нові можливості для українських і грузинських вантажовідправників.

На тлі геополітичних викликів і обмеження традиційних маршрутів, ТМТМ або “Середній коридор” дедалі частіше розглядається як стратегічна альтернатива для транспортування вантажів між Європою та Азією в обхід росії.

Україна, за умов стабільного розвитку інфраструктури та безпеки судноплавства, має всі шанси стати невіддільною частиною цієї логістичної системи.


Слідуйте за нами:         

✅ у facebook (та запроси друзів!)

✅ у нашому Telegram-каналі

✅  в Instagram